Heja mig!

Idag hade jag ingen lust alls att gå till gymmet. Jag fick lite sovmorgon och när jag vaknade var det redan varmt och jag kände mig trött och seg. Detta trots att det har varit roligt och uppiggande de andra dagarna på gymmet. Sen kom jag att tänka på ett inlägg på en väldigt bra blogg som jag följer med en tjej som gått ner 70 kg. Inlägget handlade om hur hon tvingade sig att genomföra sin planerade motion oavsett hur jobbigt det kändes. Jag sa till mig själv att detta är en av många framtida situationer då jag står i ett vägval och att jag kan välja att satsa på min hälsa eller välja att köra vidare i samma gamla spår som jag alltid gjort.

 

Så jag gick till gymmet.

 

Och det kändes fantastiskt!

 

Sen på kvällen när jag var bortbjuden på middag var det inga problem att låta bli vitlöksbröd och potatis, mina två favoritlivsmedel. Härligt när man kan starta en positiv kedjereaktion i kontrast till den negativa man så lätt hamnar i när man börjar dagen med ett sämre val.

Mia
2014-07-27 @ 13:36:59

Vad bra gjort av dig! Heja dig!

Svar: Tack! :) Hoppas det går lika bra nästa gång!
halsosyrran.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0