Låta det ta tid

Vi är många som är duktiga på att jojobanta. Ner med pulver, upp med chips. ;) Jag tror att det är en process att hitta det långvariga sättet att gå ner i vikt på. Nu kan jag inte påstå att jag hittat det helt än eftersom jag inte har nått min målvikt och håller den, men att gå ner långsamt har i alla fall gjort att min vikt inte far upp och ner som den gjorde förr. Jag är övertygad om att jag kommer gå ner mer i vikt, men jag vet inte hur länge det kommer ta. Ett år, två år, fem år? Huvudsaken är att jag inte fortsätter skada kroppen med jojobantning.

 

Just nu kämpar jag mot ett kvällssug som jag inte riktigt vet vad det beror på. Jag var väldigt stressad sista veckorna på jobbet och i början på semestern. Det kanske är nåt sånt som hänger sig kvar. Jag har inte gett efter och köpt något skräp, men kanske ätit lite för mkt mat för vikten har stått still. Ska försöka hålla nere intaget lite och se vad som händer.

 

Denna vecka har jag börjat gymma igen. Där är det i alla fall svalt! Det har gått bra, ryggen har varit lugn, men jag har inte vågat köra någon övning för mage eller ländrygg än. Det var någon träningsnörd som tyckte att om man skulle dela upp gympasset var det lämpligt att dela in i underkropp och överkropp och det har jag gjort. Hittills känns det väldigt bra. Snart ska vi åka bort två veckor och då blir det inget gym, men det känns ändå bra att ha kommit igång.

 

Imorgon är jag bortbjuden på middag och jag har lovat att ta med coleslaw och bearnaisesås så de kan koncentrera sig på den "vanliga" maten. Sen tänkte jag göra lite enkel jordgubbsmousse att ta med också (kvarg, vispad grädde, jordgubbar och vaniljpulver). Alltid roligt att få visa hur god LCHF-mat är!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0