SEMESTER!

Äntligen!
Fem veckors ledighet! Det längsta jag nånsin varit ledig är två veckor. Jag har gått som vikarie och på timmar inom handikappomsorgen, äldreomsorgen och efter att jag blev sjuksköterska inom hälso- och sjukvården, men aldrig fått en ordentlig semester. Det kommer kännas märkligt! Men jag tror att jag verkligen behöver det nu.
 
Är så stolt över var jag är just nu. När jag gick på Arbetsförmedlingens rehab efter sista ryggoperationen fick jag gå på jobbskola där en arbetsterapeut utvärderade min arbetsförmåga och hennes slutsats blev att jag aldrig kommer kunna jobba mer än 25 %. Vad förbannad jag blev! Men när jag blir förbannad blir jag ännu mer envis. 7 månader tog det att gå från 6 timmar i veckan till 40. På slutet gick det lite väl fort, från 50 till 100 % över en natt. Det var väldigt tufft i början men samtidigt var det precis den utmaningen jag behövde för att ta mig vidare. Och nu har jag jobbat heltid i 1 år och 5 månader! Trots att jag är sjuksköterska och många friska sjuksköterskor måste gå ner i tid för att orka med. Men det är därför jag har gått från vikariat till vikariat, för att hitta ett jobb där jag mår bra både fysiskt och psykskt. Ingen tackar mig för att jag har ett arbete som skadar min kropp. Nu har jag jobbat på hemsjukvården i 7 månader och det är fortfarande jättekul och jag mår fortfarande bra.
 
Och min belöning nu blir fem veckors ledighet!
 
Idag blev det trädgårdsarbete och promenader.
Men först ska jag göra en bekännelse - igår "firade" jag semestern med cider (torr dock) och snickersglass. Ujuj! Det kändes värt det och inplanerat vid tillfället, men efteråt mådde jag inte så bra. Jag får sällan ångest för att jag äter saker nu för tiden så det var inte p.g.a. det, men jag tror kroppen reagerade på sockret. Mådde rätt risigt ett tag.

Idag har jag inte varit sugen, än i alla fall, och mår bra. Började dagen med ett par timmars trädgårdsarbete. Kändes som ett ordentligt gympass! Stel överallt i kroppen nu. I eftermiddag blir det promenad så då tror jag kroppen mjukas upp lite. :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0